[linux] geluisdproblemen in kubuntu karmic

paai j.j.paijmans op uvt.nl
Di Jan 26 22:14:25 CET 2010

Ik heb een stuk of wat Kubuntu karmic boxen staan. Allemaal met werkend
geluid voor muziek. Toen dacht ik "kom laat ik eens webradio in firefox
proberen..."

Dat leek eenvoudig. Totem eruit gooien met apt-get en de mplayer plugins
installeren, ook met apt-get.

Ik hb nu twee Kubuntu boxen met webradio werkend. Een ervan had een goed
werkende TV-kaart met Tvtime. Na de operatie was het geluid van Tvtime
foetsie. Een derde heeft helemaal geen geluid meer...

Wat me echt onthand is de Tvtime zonder geluid, want die hangt boven
mijn bed. Alle Google oplossingen bekeken, maar geen resultaat.
Alsamixer en kmix hebben alle kanalen wijd open staan. Alle andere
geluidsapps werken.

Om kort te gaan: hoe krijg ik Tvtime weer aan de praat?

Iemand een oplossing?

--
Dr. J.J. Paijmans
Tilburg University: Dept. of Linguistics & AI       013-4662693