[linux] Re: Juiste Video in Kubuntu: CD wel, PC niet

Kees Theunissen theuniss op rijnh.nl
Do Jun 10 16:09:40 CEST 2010

On Thu, 10 Jun 2010, paai wrote:

>Na booten van de Kubuntu 10.04 CD is OpenGL actief en werken alle leuke
>video candies zoals de desktop cube. Na installatie vanaf diezelfde CD
>(b)lijkt de video niet herkend te worden, en blijft er een soort default
>800x600 over.  Met een skelet-xorg.conf is die dan wel weer naar
>1024x768 te tillen, maar geen openGL en waarschijnlijk daarom ook geen
>eyecandy.
>
>Omdat (K)ubuntu eigenlijk geen xorg.conf meer gebruikt, kan ik ook de
>xorg.cong van de CD niet bekijken of copieeren.
>
>Weet iemand raad?

In eerste instantie zou ik X zonder xorg.conf proberen. Als dat niet
bevredigend werkt zou ik X zelf een configfile laten genereren
(en die eventueel nog handmatig aanpassen). Dat kan met:

Xorg -configure

Groeten,

Kees.

--
Kees Theunissen
F.O.M.-Instituut voor Plasmafysica Rijnhuizen, Nieuwegein