[linux] Re: Met Linux is het WK te volgen (aanvulling)

Robin van Leeuwen robinvanleeuwen op gmail.com
Ma Jun 21 10:30:17 CEST 2010

Op 16 juni 2010 15:27 schreef Alexander Volovics <a.volovic op upcmail.nl> het
volgende:

>  > mplayer en de bijbehorende plugin nodig.
>
> Aha! Geen 'flash' dus maar 'wmv' mbv de totem-plugin onder firefox.
> Ik dacht al dat het te gladjes verliep gegeven de nukken van de 64 bit
> flash-plugin/firefox combinatie.

Yes, ik heb dat dus ook gedaan, maar heb wel wat problemen gehad om dat aan
de praat te krijgen. Uiteindelijk was bij mij het probleem dat ik zowel
"VLC Multimedia Plugin"  als "Windows Media Player Plug-in 10" geinstalleerd
had.
Pas toen ik de VLC gedisabled had werkte WMV op de site van de NOS. Op
Uitzendinggemist heb ik nog wel problemen, maar het ging mij dan alleen even
om het voetbal. Ik gebruik overigens Google Chrome, maar ik kan me
voorstellen dat
een dergelijk probleem ook bij Firefox zou kunnen spelen. Op de site van de
NOS
duurt het wel wat langer voordat ik beeld krijg, zo'n 30 seconden, dus mocht
dat gebeuren niet na 29 seconden wegklikken en denken dat het niet werkt :-) (
 zoals ik deed)

Overigens voor voetbal liefhebbers die ook genoeg hebben van de
vulvazulu-toeters ik zag deze link
http://fetzig.org/2010/06/13/vuvuzela-filter-using-fedora/ en dat schijnt
goed te werken, wel wat problemen om dit op Ubuntu aan de praat te krijgen
maar dat schijnt aan de combo PulseAudio, ALSA en LADSPA te liggen. Die
schijnen niet goed met elkaar overweg te kunnen.
http://blogs.gnome.org/cneumair/2010/06/14/vuvuzela-filter-with-ubuntu-lucid-pulseaudio-help-needed/
Heeft
wel wat tips hiervoor tussen de comments staan.

Ik heb het even op een andere manier uitgeprobeerd via een windows-box en ik
moet zeggen dat zo'n toeter-filter inderdaad perfect werkt...

Beamer + Groot Scherm + NOS WK Stream + Jack van Gelder optie aan (alleen in
Silverlight versie) + vulvazulu-filter (ik gebruik momenteel Reaper +
Virtual Audio Cable) = Een veel leukere voetbal ervaring,

jammer dat ik niet van voetbal houd :-)