[linux] screen size onder Kubuntu

paai j.j.paijmans op uvt.nl
Di Mrt 2 23:10:11 CET 2010

Ik wil een lagere resolutie in mijn kubuntu karmic. OK, dus naar system
settings->display. Geen probleem. De juiste afmetingen en alles....

... totdat ik GVD reboot, en dan zit ik weer in de oude resolutie. Als
oude rot ga ik dan naar /etc/X11/xorg.conf, maar dat ziet eruit als een
lege shell met nietszeggende generieke instellingen.

Dat maakt me altijd zo doodziek met Linux, al die ongedocumenteerde
veranderingen en niet werkende trivia... Ik wil ermee werken, en er geen
dagtaak van maken om trivial instellingen te veranderen.

Wat moet ik doen om Kubuntu z'n screen instellingen te laten onthouyden?

--
Dr. J.J. Paijmans
Tilburg University: Dept. of Linguistics&  AI       013-4662693