[linux] wat gaat er hier mis?

joop g jjge op xs4all.nl
Za Mrt 6 10:01:13 CET 2010

hallo, *

Ik maak een backup van een bestandssysteem op een ntfs disk,

die ik mount met:

# mount -t ntfs-3g -o \
utf8,quiet,shortname=winnt /dev/disk/by-label/Elements /mnt/tmp

en ik maak de backup met het commando:

 /usr/local/bin/rsync -rltDh --no-group --no-owner --delete  --modify-window=1 -stats  /museum/ /mnt/tmp/backup/museum

Als ik dat gewoon vanaf de commandoregel doe, gaat dat goed, maar als ik het
onder cron draai krijg ik duizenden meldingen van dit type:

rsync: recv_generator: failed to
stat "/mnt/tmp/backup/museum/mail/ingridmens/mail/inbox.sbd/kerkstraa
t.sbd/offic\#303\#253le stukken": Invalid or incomplete multibyte or wide
character (84)

Ik neem aan dat ik onder cron een lib mis of zoiets, maar welke?

Ik krijg trouwens de indruk dat, ondanks deze meldingen, de backup wel gemaakt
wordt.

--
joop gerritse
Mühlenstraße 11