[linux] Re: Geen toegangsrechten

Karel Lucas cahlucas op planet.nl
Di Mrt 9 19:26:36 CET 2010

Alexis Kotte schreef:

> In hoeveel groepen zit je? De hoeveelheid groepen die gecheckt worden
> is beperkt (uit mijn hoofd tot 16),  lastig als je met NIS/NFS werkt.
> (Iemand hier toevallig een oplossing voor?)
>
> Het commando "groups" vertelt je in welke groepen je zit, als dat dus
> een lang lijstje is en de groep "muziek" achteraan komt, is dat
> wellicht het probleem.

Hallo Alexis,

Je zou wel eens gelijk kunnen krijgen.  Ik ben lid van 18 groepen en
de mappen waarmee ik problemen heb zitten in de laatste 2 groepen. En
inderdaad werk ik met NFS.  Weet iemand dit probleem te omzijlen?

> Zelf zijn we nu naar openafs aan het kijken om dit op te lossen

Is dit net zoiets als NFS?  en is het al stabiele software?

Met vriendelijke groet,    Karel.