[linux] Re: crash hardeschijf (read/write error)

Faust Nijhuis faustnijhuis op gmail.com
Wo Mrt 10 20:04:49 CET 2010

Op 9 maart 2010 20:40 heeft Daniel von Asmuth
<asmuth op bakunin.xs4all.nl> het volgende geschreven:

> Er zijn de laatste tijd SATA schijven in omloop met 4096 bytes/sector
> (i.p.v. 512). Als je er zo 1 bezit, dan is de suggestie om je BIOS en je
> kernel te upgraden.

Zie onder.

> http://www.sangsum.com  --> zoek de specs van je waren op.

Capacity *	 1 TB
Interface	 Serial ATA 3.0 Gbps
Buffer DRAM Size	 32 MB
Byte per Sector	 512 bytes
Rotational Speed	 7200 RPM
Performance Specifications
Average Seek time(typical)	 8.9 ms
Data Transfer Rate / Media to/from Buffer(Max.)	 175 MB/sec
Data Transfer Rate / Buffer to/from Host(Max.)	 300 MB/sec
Average Latency	 4.17 ms
Drive Ready Time(typical)	 12 sec

Je bedoeld zeker www.samsung.com. bovenstaande adres bestaat ook maar
is net iets anders;)