[linux] Re: crash hardeschijf (read/write error)

Faust Nijhuis faustnijhuis op gmail.com
Wo Mrt 10 22:20:44 CET 2010

Op 10 maart 2010 20:41 heeft Richard Bos <ml op radoeka.nl> het volgende
geschreven:
> geschreven:

> http://www.osnews.com/story/22872/Linux_Not_Fully_Prepared_for_4096-
> Byte_Sector_Hard_Drives
> (look for 'expert mode', for 'hoe je dat')
> http://thread.gmane.org/gmane.linux.utilities.util-linux-ng/2926/focus=2955

> Tijd.  In plaats van 1800 seconden, duurt iets maar 180 seconden.

> 2.6.31.12-0.1
>

> Het gaat trouwens om deze disk:
> http://www.alternate.nl/html/product/Harddisks_3,5_inch_SATA/Western_Digital/WD15EARS/-1083339/?baseId=668947

Je bedoelt dus dat je een 4096 bytes/sector harddisk hebt.
Ik dacht eerst dat je ook de samsung HD103UJ had.
Ik heb dus niets aan bovenstaande links.

Faust