[linux] Het nut van een web proxy server

Zo Mrt 14 13:28:18 CET 2010

Beste pinguïnvrienden,

Ik ben wat aan het experimenteren met Squid als web proxy. Dat werkt op
zich zonder veel moeite, maar als ik naar de logs kijk dan zie ik
ongeveer tien keer zoveel cache misses als hits, terwijl ik op het
omgekeerde hoopte. De proxy gebruikt 100 MB als cache terwijl mijn
browsers op 20 MB lokale cache zijn ingesteld.

Wat zijn jullie ervaringen met Squid of andere proxies? Als die
overeenkomen, wat is dan de zin van een proxy?

Met vriendelijke groet,

Daniel von Asmuth.

--
		| overlijden schaadt de gezondheid |