[linux] Re: Het nut van een web proxy server

Zo Mrt 14 19:40:35 CET 2010

On Sun, Mar 14, 2010 at 06:29:53PM +0100, Hans van der Made wrote:

> Gezien de snelheid van verbindingen tegenwoordig zie ik een proxy vooral
> als een manier om outbound connecties vanuit mijn serverpark wat
> veiliger te realiseren. YMMV uiteraard.

Voor Windows gebruikers is er natuurlijk wat voor te zeggen om het Internet
te beschermen tegen de malwaar op hun PC's:-(

De vraag is meer van: je hebt een gebouw met 100 usertjes op een gigabit
LAN die graag willen surfen, maar je verbinging naar het wilde wijde
Internet is slechts 100 Mb/s. Hoeveel snelheidswinst haal je dan door er
een proxy tussen te zetten?

Met vriendenlijke groet,

Daniel von Asmuth.

--