[linux] Re: wat gaat er hier mis?

Aart Koelewijn aart op mtack.xs4all.nl
Vr Mrt 19 14:16:40 CET 2010

Op vrijdag 19-03-2010 om 13:07 uur [tijdzone +0100], schreef joop g:
> On Friday 19 March 2010 12:55:33 Daniel von Asmuth wrote:
KNIP

> Dat zou kunnen. Dan is uiteraard de volgende vraag, waarom het juist averechts
> lijkt te werken. Ik bedoel, het gaat vooral om bestandsnamen met trema's, en
> die zijn m.i. zowel in het Nederlands als in het Vlaams aanwezig, en ook in
> UTF-8, d8 ik.

Ja, maar bij de codering iso-8859-1 of iso-8859-15 die lang in Nederland
gebruikelijk waren, en nog steeds wel gebruikt worden, staan die tekens
op andere plekken dan bij UTF-8. En als het een codering van MS is,
staan ze weer ergens anders. Je zult er dus achter moeten zien te komen
wat de oorspronkelijke codering is.

Aart