[linux] Re: I/O errors bij installatie ubuntu karmic

joop g jjge op xs4all.nl
Wo Mrt 24 08:38:44 CET 2010

On Wednesday 24 March 2010 08:19:48 paai wrote:

> Niet mee eens. Mijn aanvankelijke probleem, de volslagen corruptie van
> de disk na stroomuitval zou niet hebben mogen gebeuren. Het gebruikte
> filesysteem zou daar best mee te maken kunnen hebben, en dan is Peter
> volkomen on-topic als hij zijn wantrouwen jegens een bepaald filesysteem
> onder woorden brengt.
>
> Het tweede probleem met her-installatie lag nu klaarblijkelijk aan een
> rotte CD. De melding van Ubuntu liet in het midden of het probleem bij
> het lezen van de CD of het schrijven naar de disk optrad en dus moest ik
> [...]

Waar je n.m.m. methodologisch fout gegaan bent, is, dat je ze samen getest
hebt. Zoals ik al aangaf, kun je dd heel goed gebruiken, zeker als alle
efficiëntere middelen falen, maar je moet niet de ene als source en de andere
als bestemming gebruiken. Daarvoor heb je /dev/zero resp. /dev/null, die
nooit I/O errors geven.

--
joop gerritse
Mühlenstraße 11