[linux] Re: I/O errors bij installatie ubuntu karmic

paai j.j.paijmans op uvt.nl
Wo Mrt 24 08:19:48 CET 2010

On 03/24/2010 07:24 AM, joop g wrote:
> On Tuesday 23 March 2010 22:56:43 Rutger van Sleen wrote:
> [...]

Niet mee eens. Mijn aanvankelijke probleem, de volslagen corruptie van
de disk na stroomuitval zou niet hebben mogen gebeuren. Het gebruikte
filesysteem zou daar best mee te maken kunnen hebben, en dan is Peter
volkomen on-topic als hij zijn wantrouwen jegens een bepaald filesysteem
onder woorden brengt.

Het tweede probleem met her-installatie lag nu klaarblijkelijk aan een
rotte CD. De melding van Ubuntu liet in het midden of het probleem bij
het lezen van de CD of het schrijven naar de disk optrad en dus moest ik
zowel de CD als de disk testen. Omdat de menus van Ubuntu daar geen
goede tools voor leverden, probeerde ik dat met dd en badblocks te doen.
Het is nu in ieder geval duidelijk dat dd geen betrouwbare manier is om
een CD te testen.

Paai

--
Dr. J.J. Paijmans
Tilburg University: Dept. of Linguistics&  AI       013-4662693