[linux] Re: HSPDA/3G-USB modem en Linux

Arjan van Lent arjan op socialdefect.nl
Di mei 4 22:36:05 CEST 2010

On di, 2010-05-04 at 17:32 +0200, Bas Roufs wrote:
> Beste mensen
>
> Wie heeft ervaring met mobiel internet via een USB-modem in combinatie
> met Linux op een netbook? Voordat ik een mobiel internet abonnement
> afsluit, wil ik graag weten welke USB-modems ik hoe aan de gang kan
> krijgen met Linux. En: welke maatschappij(en) ondersteunen Linux op
> mobiel breedband internet? Heeft iemand ervaring met Vodafone in dit
> verband?
>
> Tot zover, vriendelijke groet en dank,
>
> Bas Roufs.

Ik heb de meeste geprobeerd en kan je maar 1 advies geven
T-MOBILE!!!!!!!!!! Vodafone modems worden vaak slecht of niet
ondersteund voor kpn geld het zelfde en het interet van kpn en telfort
is ook bar slecht qua bereik.
Tot nu toe werken alleen de t-mobile sticks bij mij vrijwel overal
out-of-the-box met networkmanager, kppp, gnome-ppp en wvdial (zelfs in
RHEL5 zonder extra handelingen).

Groeten, Arjan