[linux] Re: HSPDA/3G-USB modem en Linux

Jelle de Jong jelledejong op powercraft.nl
Do mei 6 09:26:24 CEST 2010

Bas Roufs wrote, on 04-05-10 17:32:
> Wie heeft ervaring met mobiel internet via een USB-modem in combinatie
> met Linux op een netbook? Voordat ik een mobiel internet abonnement
> afsluit, wil ik graag weten welke USB-modems ik hoe aan de gang kan
> krijgen met Linux. En: welke maatschappij(en) ondersteunen Linux op
> mobiel breedband internet? Heeft iemand ervaring met Vodafone in dit
> verband?

Ik heb veel mobiel internet systemen draaien onder Debian GNU/Linux,
met zowel vodafone, kpn als t-mobile. Het werkt allemaal.

Ik heb enkel problemen gehad met KPN en Vodafone tegelijk door een
slecht core switch ergens in hun netwerken. (Langzame verbinding)

Ik heb zowel interne als externe modems in gebruik. (heb er een goed
aantal op voorraad, mocht je er een willen aanschaffen)

De externe modems werken het beste van de fabrikant Huawei.

Mocht er meer informatie gewenst zijn dan hoor ik het graat.

Met vriendelijke groet,

Jelle