[linux] Niet kunnende booten wegens "Cannot open root device . . ."

Do mei 6 18:45:47 CEST 2010

Eerder vandaag schreef ik geen make uit te kunnen voeren. Daar heb ik
inmiddels zelf een oplossing voor gevonden. (De patch was - denk ik - niet
nodig: opensuse komt met een driver voor deze kaart, en die driver denk ik
ook met de nieuwe kernel te kunnen laden.) Inmiddels heb ik de 2.6.33.3
kernel gecompileerd, maar ik kan de kernel niet opstarten. Deze komt met de
volgende foutmelding:
VFS: cannot open root device  "disk/disk/by-id/ata-WDC_WD2500KS-../
../00MJB0_WD-WCANKH622660-part10" or unknown-block(0,0)
Please append a correct "root=.."-boot option. Here are the auxiliary
partitions:  Kernel panic  ...........
Het is een vaker voorkomende melding, maar ook uit andere meldingen op het web
kan ik geen oplossing halen. Iemand een hint?

--
Julien Michielsen
julien_at_michkloo.xs4all.nl