[linux] - Twee wireless nics bonding?

Robin van Leeuwen robinvanleeuwen op gmail.com
Ma mei 10 15:36:38 CEST 2010

Hallo, een vraagje voor de groep,
Ik heb een laptop met een interne wireless lan kaart :

  $lspci
  06:00.0 Network controller: Atheros Communications Inc. AR928X Wireless
  Network Adapter (PCI-Express) (rev 01)

En daarnaast nog een externe USB wireless kaart:

  $lsusb
  Bus 002 Device 004: ID 07d1:3c09 D-Link System DWA-140 802.11n Adapter
  [ralink rt2870]

- Zou het mogelijk zijn om deze twee te bundelen om zo een snellere
verbinding te krijgen?

- Zou dit werken als ik verbinding maak met hetzelfde access point?

- Zou dit werken als ik verbinding maak met twee verschillende access
points, op dezelfde
  internetverbinding?

- Zou dit werken als ik verbinding maak met twee verschillende AP's op twee
verschillende
  internetverbindingen?

In welke richting moet ik zoeken, om hier meer over te weten te komen en
heeft iemand
al een pointer waar ik op moet letten en wat ik juist wel of juist niet moet
doen als ik
iets dergelijks aan de praat wil krijgen...

Met vriendelijke groet,

Robin van Leeuwen