[linux] Re: - Twee wireless nics bonding?

Zo mei 16 18:57:57 CEST 2010

Aldus schreef Robin van Leeuwen op Sat, May 15, 2010 at 10:37:34AM +0200:

> Ok, tot zover bedankt voor alle antwoorden,
>
> voor zover als ik het nu begrijp heeft het bonden van twee wireless nics dus
> niet
> echt veel zin als mijn doel is snellere downloads te halen. Misschien
> eventueel wel als ik 1 nic connect met mijn AP op kanaal 3, en de andere nic
> op kanaal 7 met de AP van de buren.

Als ik je vraag goed begrijp dan heeft ze helenmaal niets met draadloze
netwerkverbindingen te maken, maar wil je Internet toegang via twee
aansluitingen tegelijk. Als jij en je buurman een ADSL abbonnement hebben
van 16 Mb/s download, dan is dat samen 32 Mb/s, dat past nog net samen
over één WiFi verbinding van 54 Mb/s.

Een mogelijkheid is dat je een Linux server huurt bij een hoster en dan
twee tunnels opzet tussen jouw PC en die server, op zo'n manier dat de
beide tunnels elk via een andere Internet-aansluiting lopen. Vervolgens
zou je die tunnels aan beide kanten kunnen bonden om load balancing te
bereiken.

Suc6,

Daniel.

--