[linux] Re: virtual hosts

Rutger van Sleen djslash op djslash.org
Vr mei 28 10:40:00 CEST 2010

On Fri, May 28, 2010 09:59, paai wrote:
> [...]
>
> toegevoegd. Die virtuele site werkt.
>
> Aan de tweede heb ik
>
>    ServerName www.xandrapaijmans.nl
>    DocumentRoot /var/www/XandraPaijmans
>    ErrorLog /var/log/apache2/xandra.log
>

> toegevoegd. Symbolic links in sites-enabled, een reload van apache en hop.
>
> Helaas: die tweede site times out. De errorlog is gemaakt, maar blijft
> leeg.
>

> Als ik www.xandrapaijmans.nl aan de /etc/hosts file toevoeg, werkt het
> wel, maar natuurlijk alleen op de host waar ik dat doe. Er is dus ergens
> een probleem met het resolven van het domein. Niettemin retourneert ping

Het commando 'apache2ctl -S' vertelt welke virtualhosts er zijn waar
apache naar luistert.

In dit geval komt er zoiets als:
*:80                   is a NameVirtualHost
default server paai.uvt.nl (/etc/apache2/sites-enabled/000-default:1)
port 80 namevhost paai.uvt.nl (/etc/apache2/sites-enabled/000-default:1)
port 80 namevhost www.xandrapaijmans.nl
(/etc/apache2/sites-enabled/200-xandra:1)

Dit zou in principe genoeg moeten zijn om de VirtualHost aan de praat te
krijgen:
<VirtualHost *:80>
        ServerAdmin j.j.paijmans op uvt.nl
        ServerName www.xandrapaijmans.nl
        DocumentRoot /var/www/XandraPaijmans
</VirtualHost>

Dat is natuurlijk erg minimaal, er moet normaal gesproken wel meer bij.

--
Rutger van Sleen              | Algemeen bestuurslid NLLGG
http://www.djslash.org/       | http://www.nllgg.nl/

DjSlash @ irc.drlnet.com      | Mede-regelaar Software Freedom Day 2010
http://drlnet.com/handleiding | http://softwarefreedomday.net