[linux] Re: virtual hosts

Jurgen Goedbloed jurgen op albatros.xs4all.nl
Vr mei 28 10:41:25 CEST 2010

paai wrote:

> Ik heb heel zeker gecheckt dat er in de configfiles van Apache maar een
> enkele
>
> NameVirtualHost *:80
>
> te vinden is (in apache2.conf of in ports.conf, dat schijnt er niet toe
> te doen).
>
> In sites-available heb ik twee copieen van de orginele default-file. Aan
> [...]

Bovenstaand blokje regels zit wel tussen de regels <Virtualhost *:80> en
  </Virtualhost> ?

Iedere virtualhost moet apart tussen deze regels zitten. Voorbeeld:

<Virtualhost *:80>
	Servername www.domein1.com
	Documentroot /pad/naar/www1
</Virtualhost>

<Virtualhost *:80>
	Servername www.domein2.com
	Documentroot /pad/naar/www2
</Virtualhost>

> Als ik www.xandrapaijmans.nl aan de /etc/hosts file toevoeg, werkt het
> wel, maar natuurlijk alleen op de host waar ik dat doe. Er is dus ergens
> een probleem met het resolven van het domein. Niettemin retourneert ping
> www.xandrapaijmans.nl wel het juiste ip-adres.

Als het domein goed in de DNS staat hoef je niets in de hosts file te
zetten. Dan is het verder aan apache om te kijken welke URL er gevraagd
wordt.

Gegroet,
Jurgen.