[linux] Re: LAMP Newsletter software

Kees Theunissen theuniss op rijnh.nl
Wo Apr 20 20:43:54 CEST 2011

On Wed, 20 Apr 2011, Fred Mobach wrote:

>Zoals gebruikelijk zijn er meerdere oplossingen mogelijk. In plaats van
>tig berichten naar een nieuwe abonnee zou je die ook een archief kunnen
>sturen met de tot dan verschenen nieuwsbrieven. Dat archief hoeft maar
>tweemaal per week te worden opgebouwd.
>
>Of die abonnee daarmee blij moet zijn weet ik niet. ;-)

Hmm, ik lees de vraag anders.
Zoals ik het lees krijgen nieuwe abonnees niet gelijk het hele archief,
maar krijgen ze elke week twee newsletters, te beginnen bij nummer 1
en daarna bij elke zending het nummer volgend op hetgeen ze bij de
vorige zending gekregen hebben.
Denk bijvoorbeeld aan cursisten die elke week twee lesbrieven krijgen.
Iedereen krijgt de brieven in hetzelfde tempo en in de goede volgorde,
maar late inschrijvers lopen gewoon wat achter op vroege starters.

En nee ik ken geen kant en klare software die dit doet.

Een script dat over een gebruikerslijst heen loopt, per gebruiker
een tellertje bijhoudt en het juiste mailtje verstuurt hoeft niet
zo moeilijk te zijn lijkt me.

Groeten,

Kees.

--
Kees Theunissen
F.O.M.-Instituut voor Plasmafysica Rijnhuizen, Nieuwegein