[linux] Re: Zoek configuratiefout die tot gebrekkige internettoegang leidt

Di Aug 30 16:04:02 CEST 2011

Aldus schreef Julien Michielsen op Tue, Aug 30, 2011 at 03:43:24PM +0200:
> [...]

Als ik het me goed herinner bestaan die files niet in SuSE Linux.

> Ik draai SuSE 11.4, en een zoektocht in /etc met argument 192 bracht mij
> eerst naar /etc/sysconfig/network/ifcfg.template.  Daarin staan de volgende
> regels:

Dat bestand is slechts een voorbeeld en wordt verder niet gebruikt.

> De IP-adressen uit dit template komen overeen met het route commando dat
> ik hierboven beschreef, maar komt niet overeen met mijn eigen IP-adres, dat
> op 80.101.53.239 staat.  Tot nog toe heb ik mijn eigen adres nooit gebruikt,
> en 192.168.2.1 benut.  Maar dat laatste blijkt ook niet goed te werken. Ook
> op de SuSE-site heb ik nog geen aanwijzingen gevonden hoe ik mijn netwerk
> kan/moet configureren. Maar dat laatste zal wel aan mij liggen ...

Hoe hebt u de netwerkinstellingen van uw systeem geconfigureerd? Hoe
is de topologie van uw netwerk? Wat gaat er in uw geval niet goed?
Wat is daarvan de oorzaak?

> Misschien kan iemand mij een configuratievoorbeeld geven voor een
> één-persoons
> netwerk dat met een vast ip-adres (adsl) aan het net hangt?

Kijkt u eens in /etc/sysconfig/network/ifcfg.template :-[

Hint: SuSE configureert het OS met behulp van het programma YAST2,
maar dat overschrijft de bekende bestanden in /etc/.

Suc6,

Daniel

--

		People who bought this story also bought....