[linux] Re: Zoek configuratiefout die tot gebrekkige internettoegang leidt

joop g jjge op xs4all.nl
Di Aug 30 16:07:51 CEST 2011

On Tuesday 30 August 2011 15:43:24 Julien Michielsen wrote:

> [...]
> #
> # For multiple addresses use this variable multiple times and extend
> them with
> # different suffixes. For example IPADDR_1=, IPADDR_2=. See section
> 'Multiple
> # addresses' in manpage ifcfg).
> #
> IPADDR>
>
> De IP-adressen uit dit template komen overeen met het route commando dat
> ik hierboven beschreef, maar komt niet overeen met mijn eigen IP-adres, dat
> op 80.101.53.239 staat.  Tot nog toe heb ik mijn eigen adres nooit
Dat IP-adres hoort bij je router, en wordt, naar ik aanneem, ook door deze
gebruikt. Jouw computer heeft een intern adres (192.168.x.y komt op het
Internet niet voor, RFC nummer is me even ontschoten), en dat wordt door je
router omgezet (NAT heet dat). De router heeft zowel een intern adres
192.168.2.1 als het externe 80.101.53.239

Kun je niet ergens een GATEWAY vinden (ik zou eerst met grep -r zoeken in
/etc)?

--
joop gerritse
Mühlenstraße 11