[linux] Re: echt robuust filesystem

Zo Dec 11 13:33:56 CET 2011

On Sat, Dec 10, 2011 at 10:28:16AM +0100, Johan Wevers wrote:

> Hoezo, is Reiserfs dan zo gevoelig voor corruptie?

dat valt wel mee maar als het mis gaat, dan kan je je backup gaan
zoeken. (spreek ui ervaring met farms > 1000 systemen, dan is reiser
opeens helemala niet zo leuk)

> ext2 doet niet aan journalling, ext3 = ext2 + journal (ext3 kun je dan
> ook gewoon als ext2 mounten, je journal wordt dan alleen niet bijgewerkt
> maar je kunt je bestanden wel lezen).

en schrijven. Ik stelde alleen dat journalling niet interessant hoeft te
zijn voor je backups.

> Zelf zou ik het ook gewoon op ext2 of 3 houden.

voor recovery wel het makkelijkst ja. qua features enzo, zou ik toch
btrfs gebruiken.

--
http://www.linux-it.nl