[linux] Re: Hoe krijg ik mijn monochrome laserprinter op gang

joop g jjge op xs4all.nl
Vr Jan 14 07:36:57 CET 2011

On Thursday 13 January 2011 23:56:54 Bas Roufs wrote:

> Heb daarom ALS ROOT  ppmtospl2 gekopieerd naar
> usr/lib/cups/filter/ppmtospl2. Desalniettemin blijf ik nu steken in de
> volgende foutmelding:
> "Printer state: idle - Filter "usr/lib/cups/filter/ppmtospl2" for
> Printer "ML-1660_Series" not owned by root.
>
> Nu ben ik even uitgek*kt....wie kan mij verder op weg helpen...?

Ik krijg de indruk dat je er nu bijna bent. Volgens de foutmelding althans zou
iets als "chown root:root /usr/lib/cups/filter/ppmtospl2" (zonder de quotes)
moeten helpen.

Maar kijk eerst eens in  /usr/lib/cups/filter/ met ls -l om te zien wat de
ownerships van de andere bestanden zijn.

--
joop gerritse
Mühlenstraße 11