[linux] Re: Hoe krijg ik mijn monochrome laserprinter op gang vanaf de Linuxpartitie?

Bas Roufs basroufs op gmail.com
Vr Jan 14 15:29:58 CET 2011

Beste Daniƫl, beste allemaal

> Met Grote-Google-Broer kwam ik bij:
> http://www.samsung.com/au/consumer/print-solutions/print-multifunctions-copiers/mono-laser-printer/ML-1660/XSA/index.idx?pagetype=prd_detail&tab=specification

Dit is inderdaad de printer waar het om gaat. De specificaties ervan
zijn voor mij voldoende, als het maar werkt....

> Ondersteunt geen gangbare talen als Adobe Postscript of HP PCL, alleen
> 'Samsung Printer Language', maar de fabrikant zou Linux ondersteunen.
Heb de fabrikant zelf ook al eergisteren aan aan het jasje getrokken,
maar nog geen antwoord ontvangen...

> En de volgende link brengt ons bij een Open Source driver:
> http://splix.sourceforge.net/

Deze ga ik uitproberen. Zal hier laten weten of het iets zinnigs oplevert.

> We gokken maar dat 'ppmtospl2' input in het portable-pixmap formaat
> verwacht en suggereren om het pakket 'ppm tools' te installeren.
In het repositorium kan ik 'ppm tools'  niet vinden en elders op het
internet kom ik verschillende definities voor dit begrip tegen. Welk
pakket bedoel je precies? Graag een link naar de juiste site.

Tot zover, groet, dank,
Bas Roufs.