[linux] gui-authorisatie probleem

Hans Paijmans J.J.Paijmans op uvt.nl
Do Jun 16 11:39:27 CEST 2011

vreemd probleem in Natty Kubuntu. Op de commandline kan ik gewoon 'sudo'
gebruiken; als ik echter dingen wil doen via de GUI krijg ik een melding
dat ik niet geautoriseerd ben...

Als ik bijvoorbeeld sharing wil aanzetten, komt er een venster met mijn
usernaam en password (onleesbaar) al zijn ingevuld, maar dan houdt het op.

Als ik via de GUI nieuwe pakketten wil installeren een 'insufficient
authorisation' melding. Gewoon sudo apt-get en dan het password, gaat
weer wel.

Irritant, want ik wil met samba aan de slag.

Paai

--
Dr. J.J. Paijmans
Tilburg University: Dept. of Linguistics & AI       013-4662693