[linux] Re: regular expressions in OOo calc

Fred Mobach fred op mobach.nl
Do Mrt 17 11:07:43 CET 2011

On Thursday 17 March 2011 09:29:15 Dion Dresschers wrote:

<<knip gezeur>>

> bv van colom A1 t/m A30 wil ik zoeken hoevaak het karakter 'a'
> voorkomt
>
> dit doe ik met
>
> =COUNTIF(A1:A30,"a")
>
> echter werkt dit geheel naar wens aangezien deze alleen een 'count'
> geeft bij velden met slechts EEN caracter, bij velden met meerdere
> caracters werkt dit niet (bv bij 'abc')
>
> Deze werkt ook niet =COUNTIF(A1:A30,['a'])
>
> heeft iemand het antwoord?

Niet dat ik weet, maar werkt countif niet op strings i.p.v. characters?

Overigens is jouw vraagstelling niet precies genoeg, je geeft niet aan
welk antwoord je verwacht als een cel bijv. aa bevat.
--
Fred Mobach
website : https://fred.mobach.nl