[linux] OPGELOST Re: Re: regular expressions in OOo calc OPGELOST

Dion Dresschers dion.dresschers op gmail.com
Do Mrt 17 11:52:59 CET 2011

2011/3/17 Fred Mobach <fred op mobach.nl>
> On Thursday 17 March 2011 09:29:15 Dion Dresschers wrote:
>
> <<knip gezeur>>

> ik heb de oplossing vreemdgenoeg gevonden op een onverwachte plaats. ik heb
me blind zitten staren op de regular expressies zelf... maar het is ergens
een vinkje in een verborgen menu. Jammer zo wordt net de kracht van regular
expressions een beetje ondermijnd.

Tools - Options - OpenOffice.org Calc - Calculate dialog:
Vinkje uitzetten bij "Search criteria = and <> must apply to whole cells"

Niet dat ik weet, maar werkt countif niet op strings i.p.v. characters?

countif werkt idd. op strings (en numbers), via een regual expression kan je
dan in die string (al dan niet bestaande uit 1 of meerdere karaters) naar
karakters zoeken.

> Overigens is jouw vraagstelling niet precies genoeg, je geeft niet aan
> welk antwoord je verwacht als een cel bijv. aa bevat.

Ja daar heb je gelijk in... (maar iets als 'aa' zal niet voorkomen aangezien
elk karakter uniek is in de string, de content is het resultaat van een
meerkeuze enquete)

Dank voor de hulp allemaal!!!