[linux] Re: Freeze van X, hoe nu verder?

Robin van Leeuwen robinvanleeuwen op gmail.com
Vr mei 13 15:46:16 CEST 2011

Op 13 mei 2011 11:26 heeft Udo van den Heuvel <udovdh op xs4all.nl> het
volgende geschreven:

> *Wat* werkt er minder mooi en minder vloeiend?

Ik gebruik compiz op mijn desktop en met de radeon driver verloopt het draaien
van de cube, en het verslepen van wobbly windows schokkerig en simpelweg niet
vloeiend. Daarnaast had ik een bug, dat als ik fullscreen blender gebruik af en
toe nog delen van mijn desktop erdoorheen zie flikkeren. Ook het afspelen
van fullscreen video's geeft dit probleem.

Nu zijn deze laatste twee, het flikkeren, alweer een tijdje geleden
(zeg een jaartje), en bovendien
waren deze problemen ook opgelost als ik compiz uitschakelde. Dus ofwel
een bug in compiz, ofwel een bug in radeon... maargoed punt blijft dat ik
het probleem (alle bovenstaande) niet heb met compiz+fglrx.

> Heb je een courante mesa?

Tja... daar vraag je me wat haha... geen idee wat het is en of ik het heb...
Hoe kom ik daar achter.

> Etc?

Waar zou ik nog meer naar moeten kijken?

Kijk ik zou het fijn vinden om de radeon driver te gebruiken mist hij goed/mooi
werkt. En ik proef uit jou reacties dat dat dus ook zou moeten kunnen, en
dat het eigenlijk vreemd is dat het bij mij minder mooi werkt... proef
ik dat correct :-) ?

--
Robin van Leeuwen   |   http://www.rldsoftware.nl   |   Public Key:
http://www.rldsoftware.nl/key.txt