[linux] Re: Freeze van X, hoe nu verder?

Udo van den Heuvel udovdh op xs4all.nl
Vr mei 13 15:57:20 CEST 2011

On 2011-05-13 15:46, Robin van Leeuwen wrote:
> Ik gebruik compiz op mijn desktop

Dat is natuurlijk niet de oorzaak van je freeze. Je hebt al geprobeerd
zodner compiz natuurlijk, toch?

> en met de radeon driver verloopt het draaien
> van de cube, en het verslepen van wobbly windows schokkerig en simpelweg niet
> vloeiend.

Welke mesa?

> Daarnaast had ik een bug, dat als ik fullscreen blender gebruik af en
> toe nog delen van mijn desktop erdoorheen zie flikkeren. Ook het afspelen
> van fullscreen video's geeft dit probleem.

Met radeon? En welke mesa?
Waar is de bug gerapporteerd?
Dan kan ik zien of het te reproduceren is.

> het probleem (alle bovenstaande) niet heb met compiz+fglrx.

fgl... is dat wel open source?

> Tja... daar vraag je me wat haha... geen idee wat het is en of ik het heb...
> Hoe kom ik daar achter.

rpm -qa|grep mesa

> Waar zou ik nog meer naar moeten kijken?

#radeon bezoekn op freenode, aldaar kan men wellicht naar je radeon
problemen kijken.

> Kijk ik zou het fijn vinden om de radeon driver te gebruiken mist hij goed/mooi
> werkt. En ik proef uit jou reacties dat dat dus ook zou moeten kunnen, en
> dat het eigenlijk vreemd is dat het bij mij minder mooi werkt... proef
> ik dat correct :-) ?

Niet geheel.
Ik doe geen compiz. Ik gebruik jouw apps waarschijnlijk niet. Wel was
radeonhd en is radeon verder prima en heb ik weinig tot geen klagen.

Udo