[linux] Re: compileerfout, waar reden te zoeken?

Zo mei 15 10:25:53 CEST 2011

Aldus schreef Julien Michielsen op Sun, May 15, 2011 at 09:15:50AM +0200:
> Ik probeer kover te compileren. (Voor mijn suse 11.4 kan ik geen
> installeerbare rpm vinden.  Mijn compilatie komt niet door make
> heen, en ik kan de foutmeldingen niet thuis brengen. Mogelijk
> iemand van jullie die mij een hint kan geven?
> Ik heb de laatste 60 regels voor de eindfout gekopieerd. De onderste
> 20 geven de fout, maar ik dacht dat de regels daarvoor (die qt-ig zijn)
> mogelijk een indicatie konden geven.
> Vast bedankt!
>
> PreferencesDialog.cc: In member function 'void
> PreferencesDialog::save_cddb_files()':
> [...]

Met alleen maar foutmeldingen en geen broncode is het natuurlijk gokken.
Als je nu eens gewoon 'man malloc' en 'man free' doet, dan vertelt
de computer je dat ergens bovenin file PreferencesDialog.cc de regel
#include <stdlib.h>
moet staan. Voeg die regel dus toe in het geval hij er niet staat en ook
niet door een andere header file wordt meegebracht.

Suc6,

Daniel

--

		People who bought this story also bought....