[linux] Re: compileerfout, waar reden te zoeken? opgelost, hoe beter gekund?

Zo mei 15 12:09:13 CEST 2011

On 05/15/11 09:15, Julien Michielsen wrote:
> Ik probeer kover te compileren. (Voor mijn suse 11.4 kan ik geen
> installeerbare rpm vinden.  Mijn compilatie komt niet door make
> heen, en ik kan de foutmeldingen niet thuis brengen. Mogelijk
> iemand van jullie die mij een hint kan geven?
> Ik heb de laatste 60 regels voor de eindfout gekopieerd. De onderste
> 20 geven de fout, maar ik dacht dat de regels daarvoor (die qt-ig zijn)
> mogelijk een indicatie konden geven.
> Vast bedankt!
Nadat ik de vraag had gesteld heb ik nog wat verder gezocht, en gevon-
den dat de melding "free was not declares" vaak terug te voeren is op
een ontbrekende include. Wanneer ik die melding kreeg, dan was het genoeg
een "#include <cstdio>" neer te poten in de subroutine die de melding
genereerde. Na zo'n correctie gaf ik dan weer een make-commando, en
kwam een eindje verder weer de zelfde melding. Daar weer de include
neergezet, en weer verder. Tot vijf keer toe. Had ik dit slimmer kunnen doen
door een include op een kernplaats neer te zetten zodat alle subroutines
die include-lib meenemen?
Dank

--
Julien Michielsen