[linux] Re: Xen naar KVM

Paul de Vries paul.de.vries op xs4all.nl
Di Nov 1 12:36:15 CET 2011

On 31 Oct 2011, at 13:17, Mark Janssen wrote:

> Niet te lastig, je installeerd 'virt-manager' op je desktop, en
> libvirtd op je server.
>
> Vervolgens  in virt-manager een remote/ssh based sessie opzetten naar je server
>
> et voila,
>
> Je kan guests maken, consoles bekijken, starten/stoppen etc...

ik moet toegeven dat dat niet bij me was opgekomen.

mijn werkstation is een mac, dus ik start een xterm, en dan ssh -X root@<server>, virt-manager.
ik wil een minimal install doen van centos6, ik kan alles benaderen in het virt-manager window, totdat de feitelijke installatie start. op het console wil ik dan met de cursor naar de optie install minimal system, maar dan werkt geen enkele toets behalve tab (edit options) die naar de 2e regel springt en dan ook hangt.
als ik in een nieuwe xterm virt-viewer start krijg ik hezelfde beeld dat ook hangt.
ik mis dus iets ...