[linux] Re: ubuntu, 32b of 64b?

Hans Paijmans J.J.Paijmans op uvt.nl
Vr Nov 4 12:23:21 CET 2011

On 11/04/2011 12:00 PM, hans rood wrote:
> Tot nu toe heb ik altijd 32-bit systemen geïnstalleerd omdat ik niet zou
> weten waarom ik 64 bits nodig heb. Maar nu pre-installeert Hettes bij
> default 64b-ubuntu.
>
> De vraag is dus: maakt het tegenwoordig nog wat uit? Zijn ontbreken er
> nog veel drivers in 64b-formaat? Zijn er belangwekkende redenen om wél
> voor 64b te kiezen? lopen mijn oude WIN3.2 apps wel onder 64b wine?

Van Wine weet ik het niet (als ik Microsoft wil, doe ik dat onder
vmware: wenn schon denn schon). Verder heb ik nooit echt iets gemerkt
van problemen met 64-bits. Wel af en toe wat onzekerheden van: waarom
werkt dit niet, maar dat gebeurt me zowel onder 32 als 64 :-(

Maar, eh, gewoon de 32-bits Ubuntu downloaden en installeren is geen optie?

--
Dr. J.J. Paijmans
Tilburg University: Dept. of Linguistics & AI       013-4662693