[linux] Re: hoe steken de permissions van Kubuntu GVD in elkaar

Micha Kersloot micha op kovoks.nl
Do Sep 8 10:34:57 CEST 2011

Hoi Hans,

gewoon omdat hier een 'works for me' geld... Je zegt dat je 3 kubuntu boxen hebt. Je hebt het over debian uids, etc. Heb je misschien op een of andere manier je gebruikersbeheer gecentraliseerd, bijvoorbeeld met NIS o.i.d.?

In iedergeval wordt e.e.a. met betrekking tot CD-Roms en USB apparaten geregeld door 'udisk' in samenwerking met de 'device notifier' applet van KDE. Om te beginnen zou je eens met udisk --dump en/of udisk --monitor kunnen kijken of het invoeren van CD's en usb-sticks gedetecteerd worden.

Met vriendelijke groet,

Micha Kersloot

Altijd en overal bij je belangrijkste gegevens?
http://www.exchange-alternatief.com/

KovoKs B.V. is ingeschreven onder KvK nummer: 11033334