[linux] Re: Advies bij simpel FOSS boekhoudprogramma

Ton Boelens ton.boelens op gmail.com
Za Sep 24 14:31:25 CEST 2011

Eekboek is oss. Werkt volledig in Perl.
Groeten,
Ton
Op 24 sep. 2011 10:19 schreef "Micha Kersloot" <micha op kovoks.nl> het
volgende:
> Hoi,
>
> gnucash kan zeker werken, maar eenvoudig is het (in mijn ogen) niet. Zeker
de business module vergt wel wat inzicht in de boehoudtheorie. Misschien is
het beter/handiger om je te realiseren dat ondernemen gewoon investeringen
vergt en je daar dus wel kosten voor zult moeten maken. Tegenwoordig zijn
online boehoudprogramma's als bijv. http://www.siel.nl/acumulus.php of
http://www.e-boekhouden.nl/ zeker betaalbaar en vaak hebben ze ook een
speciale starters mogelijkheid.

> Ook wil ik je meegeven dat de hosting markt inmiddels bijna volledig
verpest (ehh.. overgenomen) is door lieden die het er bij doen en vanaf hun
studenten/zolderkamer de kosten vanuit hun huishouding betalen en dus bijna
zonder marges werken. Als je als hoster nog iets wilt kunnen betekenen moet
je echt iets bijzonders leveren.