[linux] Re: laptop met linux, hettes?

Alexander Volovics a.volovic op upcmail.nl
Do Sep 29 23:58:21 CEST 2011

On Thu, Sep 29, 2011 at 02:03:36PM +0200, Paul Slootman

> Wellicht dat die specifieke "Edge" modellen wat lastiger zijn?

> Ik weet wel dat ik nog steeds tevreden bent met mijn ruim 7 jaar oude
> thinkpad R50p, vooral ook vanwege het 1600x1200 4:3 scherm. Ik baal
> ervan dat alle nieuwe laptops 16:9 of 16:10 zijn. Alleen is de accu nu
> wel flink versleten. Verder is die onverwoestbaar, heeft ook al
> duizenden km's in de motor koffer over hobbelige wegen overleefd :)

Ondanks dat ze nu 100% Chinees zijn, zijn de Thinkpads nog
steeds prima machines, waar iha Linux goed op draait.

Maar het is verstandig om de 'Optimus' modellen te vermijden
omdat daar nog steeds geen goede Linux oplossing is en de meesten
komen nu met UEFI ipv BIOS. Maar zolang als Lenovo wat keuze
mogelijkheden in de SETUP laat zal dat wel gaan.

Ben het 200% met je eens wat betreft 16:9. Ik heb zo'n
kreng en erger mij er elke dag aan.
Was 16:10 maar algemeen te krijgen, dat is nog enigszins te doen.

Alexander