[linux] Re: Aldi draadloze usb server

Za Aug 11 17:06:09 CEST 2012

Aldus schreef Hans Paijmans op Sat, Aug 11, 2012 at 04:12:30PM +0200:
> Heeft hier iemand ervaring met de draadloze USB server van ALdi (envivo)?
>
> Het geheel bestaat uit een router-achtig kastje. met een wlan en vier
> lan aansluitingen, vier usb poorten en een wifi. Het is de bedoeling dat
> je zo'n ding in je bekabelde netwerk hangt, printers enzo in de
> usbpoorten duwt en dan draadloos kunt printen.
>
> Onder VMware met een Windowsclient (en een extra wifi-dongel) krijg ik
> het wel aan de praat, maar onder linux (en een tweede dongel) niet. Ik
> weet dan ook niet goed waar ik moet beginnen...

Dit is vrij onduidelijk. Ik ken het bedoelde apparaat niet. Mogelijk
verkoopt/verkocht Aldi verschillende apparaten onder de naam Envivo.

Een goed begin is om een netwerkverbinding te maken tussen uw Linux
machine en het Aldi apparaat. Ik vermoed dat u de voorkeur geeft aan
een draadloze verbinding. Heeft uw Linux PC al succesvol WiFi
verbindingen gemaakt naar andere apparaten dan die van Aldi?

Als het apparaat wel 'praat' met een Windowsclient, wat doet het in
dat geval (er vanuitgaande dat u hetzelfde onder Linux wilt doen)?
(Hint: veel Windows PC's gebruiken NETBIOS om te printen)

Suc6,

Daniel

--

		People who bought this story also bought....