[linux] Re: hoe heette dat programma ook alweer?

Ma Aug 20 18:18:58 CEST 2012

Aldus schreef joop g op Mon, Aug 20, 2012 at 05:17:09PM +0200:
> Sorry, zulke computers kom je zelden mweer tegen, maar...
> ik heb er hier nog eentje die niet eens van een CD-ROM kan opstarten. En dat
> moet ik toch doen. Geen nood, want er is een programma dat van floppy (weet je
> nog?) opstart en dan de CD-ROM aanstuurt. Sterker nog, ik heb het vast wel
> ergens liggen, maar, hoe heette het ook alweer.\

Gewoon de naam van het programma intypen bij Google of Bing:-(

> Bij voorbaat dank voor het opfrissen van mijn geheugen.

Dat werd 'besturingssysteem' genoemd. Het antwoord 'Linux kernel' wordt
ook goed gerekend; of 'DOS' goed is, moet de deskundige jury beslissen.

Laten we aannemen dat je over een CD-ROM schijfje beschikt, met een
Linux distro. Dan bevat dat een Linux kernel die je kunt kopiƫren en
met 'lilo' op een floppy kunt installeren, zodanig dat de CD-ROM drive
het root device wordt.

Jammer alleen, dat recente kernels daar een beetje te groot en vet voor
zijn.

Suc6,

Daniel.

--

		People who bought this story also bought....