[linux] Re: hoe heette dat programma ook alweer?

joop g jjge op xs4all.nl
Ma Aug 20 18:33:42 CEST 2012

On Monday 20 August 2012 18:18:58 Daniel von Asmuth wrote:

> Gewoon de naam van het programma intypen bij Google of Bing:-(
dan moet ik eerst weten hoe het heet.Toch? Ik kan niet iets intypen dat ik
niet weet...

> Dat werd 'besturingssysteem' genoemd. Het antwoord 'Linux kernel' wordt
> ook goed gerekend; of 'DOS' goed is, moet de deskundige jury beslissen.
>
> Laten we aannemen dat je over een CD-ROM schijfje beschikt, met een
> Linux distro. Dan bevat dat een Linux kernel die je kunt kopiëren en
> met 'lilo' op een floppy kunt installeren, zodanig dat de CD-ROM drive
> het root device wordt.

Ik heb een LiveCD en die wil ik booten. Modernere PCs kunnen dat. Maar ik moet
nu even de CD-route volgen. Het kan zijn dat het werkgeheugen vervolgens te
klein is. Dan houdt het allicht op.

--
joop gerritse
Mühlenstraße 11