[linux] Hier script voor schrijven, hoe doenbaar en duur zou dat worden?

Do Aug 30 17:58:55 CEST 2012

Hier in Rotterdam wordt het huisvuil niet meer aan de deur opge-
haald, maar moet je het storten in gemeenschappelijke containers.
Wanneer je naar een stortpunt gaat, en merkt dat het punt vol is
(of "overloopt". met boel troep ernaast), kun je een niet-gratis
nummer van de gemeente bellen, en een aantal minuten van je
tijd investeren in een melding.  Dit laatste is geen favoriete bezig-
heid van de Rotterdammers, en die stortpunten zijn niet de mooi-
ste plekken van de stad.
Ik heb de gemeente het volgende voorstel gedaan: zet een server
op waarheen mensen een sms-je kunnen sturen wanneer een
stortpunt vol is. De stortpunten kun je rubriceren naar de post-
code: Het Burgemeester Meineszplein bv. heeft een postcode
als 3022XY, en er zijn vier stortpunten voor resp. glas, papier
en gewoon vuil. Zoals ik voorstelde: wanneer mensen zien dat
bv. stortpunt 3022XY-3 vol is, zouden ze dat nummer naar
een server kunnen sms-en, en dan bv. beloond worden dat ze
na vier meldingen in de bieb een cd mogen lenen.
Het antwoord van de gemeente: "Er zijn al meld-mogelijkheden
via het internet, en dit lijkt ons onnodig."  Die meld-mogelijkheid
is er inderdaad, maar mijn voorstel dat je even een sms kunt
sturen op het moment dat je ziet dat een stortbak vol is, lijkt
mij gemakkelijker.
Mijn vraag: is het inderdaad een niet erg grote taak een derge
lijk script te schrijven, en wat zou grofweg het bedrag kunnen
zijn dat een scriptschrijver vraagt?

--
Julien Michielsen
julien_at_michkloo.xs4all.nl