[linux] Re: Hier script voor schrijven, hoe doenbaar en duur zou dat worden?

Vr Aug 31 14:27:27 CEST 2012

On 08/31/12 10:57, Frans van Berckel wrote:
> Lijkt me een leuk project om met Kannel - Open Source WAP and SMS gateway
> - te realiseren. Een open source project van maken? Zo script kan namelijk
> best wel eens, in meer Gemeente in Nederland in te zetten zijn?
>
> http://www.kannel.org/
>
> Met vriendelijke groet,
>

> Frans van Berckel
Ook ik had gedacht dat dit wel leuk en doenbaar moet zijn.
Maar bij die gedachte werd ik geheel niet gehinderd door
kennis van het domein.  Al maak ik hier verder  beneden een
opmerking daarover.  In het bijzonder jouw opmerking dat dit
"in meer Gemeente in Nederland in te zetten zou kunnen zijn"
was voor mij een reden dit op de lijst te zetten.  Dit zou een
standaardaanpak voor een aantal gemeenten kunnen worden. "Zie
je dat het stortpunt vol is, sms dan het stortpuntnummer naar
een 0800-nummer, en er wordt voor gezorgd".

Vooral MS-spul.  Maar dat hoeft toch geen belemmering te zijn?

"We" hebben hier een gemeentelijke database die met digid is gelinkt, en
waarin de door jouw verstrekte gegevens staan opgeslagen. Zou er
een systeem met beloningen komen, dan zou je jouw 06-nummer opgegeven
moeten hebben.  Voor zover dat nummer niet gelijk uit de sms kan
worden gelezen, kun je het zelf aan de sms toevoegen.

--
Julien Michielsen
julien_at_michkloo.xs4all.nl