[linux] C-vraag (onder wx-widgets)

Di Feb 7 17:54:07 CET 2012

Ik heb een bridge-programma (kaartspel) dat het c-programma "gib"
als basis heeft, en daaromheen is onder X-widgets een interface naar
X geconstrueerd.
Mocht je ervaring hebben met wx-widgets, dan zou je mij mogelijk kunnen
helpen.  Is dat niet het geval, dan kun je mogelijk net zo goed stoppen
met lezen, omdat ik hierbeneden vragen stel die een zekere ervaring
op dit gebied verwachten.

Ik had het programma gib  goed werkend tot SuSE 11.3, maar onder het
huidige SuSE 12.1 krijg ik het programma niet meer geïnstalleerd. Om het
werkend te krijgen moet ik in de source van de X-interface een "make
install" uitvoeren, en dat resulteert in een sliert foutmeldingen.
Voorheen ging dit goed, maar nu niet meer.  Ik neem aan dat het probleem
zijn oorsprong vindt  in  de upgrade van X-widgets.  De interface onder
11.1 bv. maakte probleemloos gebruik van versie 2.8.9.0, en suse 12.1
doet het met een hogere widgets-versie: 2.8.11.0 (en - naar ik begrijp -
staat wx-widgets op het ontwikkelpad naar versie 3)
Mijn kennis van C en C++ is zwak, maar niet helemaal afwezig. Wanneer
je zou willen meewerken, zou ik graag een tar-file naar je toe willen
sturen van de directory van de X-interface van gib, met de bijhorende
Make-file en de scriptfile van de foutmeldingen die ik kreeg na het
"make"-commando.  Daarna zou je kunnen zien of er zo weinig correcties
nodig zijn dat ook ik het kan begrijpen en kan verbeteren.  Of mogelijk
dat het er te lastig uit ziet, en beter tot "einde oefening" kan worden
besloten.
Dank voor de moeite van lezen tot hier.  Ik hoop van je te horen.
--
Julien Michielsen
julien_at_michkloo.xs4all.nl