[linux] Re: C-vraag (onder wx-widgets)

Di Feb 7 19:57:04 CET 2012

Aldus schreef Julien Michielsen op Tue, Feb 07, 2012 at 05:54:07PM +0100:
> [...]
> huidige SuSE 12.1 krijg ik het programma niet meer geïnstalleerd. Om het
> werkend te krijgen moet ik in de source van de X-interface een "make
> install" uitvoeren, en dat resulteert in een sliert foutmeldingen.
> Voorheen ging dit goed, maar nu niet meer.  Ik neem aan dat het probleem
> zijn oorsprong vindt  in  de upgrade van X-widgets.  De interface onder
> 11.1 bv. maakte probleemloos gebruik van versie 2.8.9.0, en suse 12.1
> doet het met een hogere widgets-versie: 2.8.11.0 (en - naar ik begrijp -
> staat wx-widgets op het ontwikkelpad naar versie 3)

Ik ken die programma's allicht niet. Als je vanaf de broncode werkt is
de kans op succes groter. Het eerste dat ik zo kan bedenken is dat je
versie van 'gib' niet compatible is met de laatste versie van
wx-widgets, dus dan is het voor de hand liggende alternatief om een
nieuwere versie van gib te gebruiken of een oudere versie van
wx-widgets (porteren naar nieuwere versie zal meer moeite kosten).

> [...]
> je zou willen meewerken, zou ik graag een tar-file naar je toe willen
> sturen van de directory van de X-interface van gib, met de bijhorende
> Make-file en de scriptfile van de foutmeldingen die ik kreeg na het
> "make"-commando.  Daarna zou je kunnen zien of er zo weinig correcties
> nodig zijn dat ook ik het kan begrijpen en kan verbeteren.  Of mogelijk
> dat het er te lastig uit ziet, en beter tot "einde oefening" kan worden
> besloten.
> Dank voor de moeite van lezen tot hier.  Ik hoop van je te horen.

Misschien dat ik het komende weekeinde wat tijd over houd om daarin
te duiken (als je alle info toestuurt).

IJskoude groeten,

Daniel von Asmuth

--
Een vreemdeling is iemand die rare of merkwaardige dingen doet.
Een illegale vreemdeling doet gekke dingen die bij wet verboden zijn.