[linux] Re: virus op Linux pc via webserver?

Marc Verhaar mcamav op gmail.com
Wo Feb 29 15:25:52 CET 2012

Op 29 februari 2012 15:16 schreef Mark Janssen <maniac.nl op gmail.com> het
volgende:

> geinject, die de gebruikers naar een andere site stuurt waar het virus
> daadwerkelijk wordt gedownload.
> Dat is alleen nogal lastig te vinden.
>
> Maar eerst scannen of je eigen content/files geen virus bevatten (clamscan
> oid), daarna proberen te achterhalen (adhv logging?) welke page-hits de
> virus-waarschuwing tot gevolg hebben.
> Die dan goed bekijken.
>
> --
> Mark Janssen  --  maniac(at)maniac.nl
> Unix / Linux Open-Source and Internet Consultant
> Maniac.nl Sig-IO.nl Vps.Stoned-IT.com

Op deze website kun je je eigen website laten scannen: http://sucuri.net/

Hoe betrouwbaar de scan is durf ik niet met zekerheid te zeggen; op mij
site is nog geen infectie aangetroffeb gelukkig.

Laat je het resultaat weten?

Marc

Marc Verhaar