[linux] Re: volgende NLLGG-bijeenkomst: een kde4-lezing?

Richard ml op radoeka.nl
Ma Jan 9 21:12:12 CET 2012

Julien,

Op maandag 9 januari 2012 16:25:18 schreef Julien Michielsen:

> Laat ik ermee beginnen dat ik redelijk goed mijn weg wist
> onder KDE-3.  Wilde ik een programma op kunnen starten,
> dan pootte ik een link op mijn bureaublad, zette daar een
> icon bij, en klikte daarop om het te starten. Dat vond ik
> redelijk gemakkelijk, en daar was ik tevreden mee. Om een
> reden die mij duister is heeft men - alsof het microsoft is -
> bepaald dat kde een niveau omhoog moest, en dat er dingen
> als plasma en widgets aan moesten worden gekoppeld. En
> er zijn nogal wat distributies die ervoor hebben gekozen:
> "Ja hoor, LXDE, en anderen. Fedora biedt zijn meest recente
> [...]

Kan dat dan niet via deze emaillijst?  Volgens mij is het antwoord op de
desktop vraag: dat je de mapweergave plasmoid op de je desktop moet plaatsen.
http://userbase.kde.org/Plasma/nl
- Klik met je context muisknop (zeg maar de minder vaak gebruikte knop) op de
bureaublad
- Kies widget toevoegen (eventueel eerst widget ontgrendelen)
- Zoek naar mapweergave, sleep deze naar je bureaublad
- De mapweergave reageert net zoals als de kde-3.5 desktop

Ik hoop, dat dit je op weg helpt.

--
Richard