[linux] Re: volgende NLLGG-bijeenkomst: een kde4-lezing?

joop g jjge op xs4all.nl
Ma Jan 9 21:36:19 CET 2012

On Monday 09 January 2012 21:12:12 Richard wrote:
[...]
> Kan dat dan niet via deze emaillijst?  Volgens mij is het antwoord op de
> desktop vraag: dat je de mapweergave plasmoid op de je desktop moet
> plaatsen. http://userbase.kde.org/Plasma/nl
Nou, en daar heb je al zoiets. Ik wist niet eens dat dat een plasmoid heet
(wie verzint zoiets?). Ik heb die map ooit ook gezien, maar op een gegeven
moment ontdekte ik dat ik hem weg kon krijgen (weet helaas niet precies meer,
hoe) en ik kan met deze pagina misschien ontdekken hoe ik hem kan gebruiken.

Nou ja, hoe jullie dat doen weet ik niet, ik ben niet helderziend. Bij KDE4
kreeg ik een heleboel toeters en bellen die ik niet nodig heb/had, die
widgetbalk had ik al ontdekt. Weet je wat ook leuk is? Als je er eentje hebt
uitgekozen die zich niet laat verwijderen. Vroegâh was er dan wel iemand die
je kon vertellen welke regel in welk bestand je moest weghalen. Nu zat er
niets anders op dan hem naar een zelden gebruikt hoekje van het scherm te
slepen. Ik heb al in .kde rondgekeken, maar lauw loenen.

Nou we het er toch over hebben: ik heb, denk ik, een geheugenlek in Konqueror.
Hij wordt steeds trager, en op een gegeven moment moet ik uit-en weer inloggen
om weer een normale snelheid te krijgen. Kan ik gewoon naar een KDE site toe
en een nieuwe versie downloaden, of gaat dat tegenwoordig niet meer zo?

O ja, en even terug on topic: ik ben dus inderdaad wel geïnteresseerd in een
kde4 lezing. Count me in.

--
joop gerritse
Mühlenstraße 11