[linux] routing vraag

Hans Paijmans J.J.Paijmans op uvt.nl
Vr Jan 13 10:16:46 CET 2012

Hoi,
ik heb het volgende probleem:

twee draadloze routers: een fritzbox (paai, 192.168.178.1) geintegreerd
met de adsl modem, en daarachter een tweede (sitecom, paai2,
192.168.10.1), waaraan met kabels een HP netwerkprinter en een server.
Verdeeld over twee kamers, met bijbehorende constraints wat betreft
locatie van 't een en 't ander.

internet ------ paai ----------------------------------- paai2 ---- printer
                        I                                                  |
                     apple
+------- server

                                                                          +-------
clients

De behoorlijk eenkennige Apples van mijn vrouw willen alleen met de
Fritzbox (paai) praten en vandaar natuurlijk het internet op. Vanaf paai
kan ze echter niet bij de printer of server achter paai2 komen, daarvoor
moet ze echt aan paai2 gaan hangen, en dat gaat zoals gezegd niet zo
lekker. Hoe moet ik een en ander configureren om dat wel te kunnen?

Paai

--
Dr. J.J. Paijmans
Tilburg University: Dept. of Linguistics & AI       013-4662693