[linux] Re: routing vraag

Hans Paijmans J.J.Paijmans op uvt.nl
Vr Jan 13 12:09:14 CET 2012

On 01/13/2012 11:27 AM, Bart-Jan Vrielink wrote:

> [...]
>
> Dit zal voor je Apple ongetwijfeld ook het geval zijn, deze zal in de
> route tabel een entry hebben voor 192.168.178/24 (die netmask is een
> gokje, staat niet in je mail) en een default entry die naar paai verwijst.
> Als je Apple dus gevraagd wordt om een netwerk verbinding naar printer
> op te zetten, weet deze niet beter dat dit via paai moet (de andere
> optie valt af, want printer zit niet in 192.168.178/24).
>
> Nu zijn er meerdere opties om dit op te lossen, waaronder de volgende:
>
> - Een statische route op paai instellen naar het 192.168.10/24 netwerk

Dat wil ik, maar de Fritzbox slaat dreigende taal uit als ik dat menu
open, dus eerst maar eens overleggen

Wat vind je van
IP network      192.168.10.0      (paai2)
Subnet mask   255.255.255.0
Gateway          192.168.178.20 (adres van de sitecom in de fritzbox)

--
Dr. J.J. Paijmans
Tilburg University: Dept. of Linguistics & AI       013-4662693